? #پاسخنامه #آزمون مداد کاغذی آبان #ریاضی_ششم (فصل دوم…

Download

? #پاسخنامه
#آزمون مداد کاغذی آبان
#ریاضی_ششم
(فصل دوم کسرهای متعارفی)
طراح : خانم #حسینی از اهواز

———————————————-

استاد ببخشید یه سوال
در تقسیم بچه ها چجوری تشخیص بدهن اون عددی در خارج قسمت میزارن بهش میخوره
دیگه عدد پاک نکنن که کم باشه یا بزرگ باشه
نمیدونم متوجه شدین
مثلل ۷۳تقسیم ۱۴ میشع ۵
چجوری ۵تشخیص بدهن
۴نزارن یا ۶

———————————————-

سلام . من میگم اولین رقم از سمت چپ هر دو عدد مقسوم و مقسوم علیه را در نظر بگیرن و اینجوری مهم نیست عددمان چند رقمی باشه بعد ببینن مثلا در ۷ چندتا یکی هست ولی همیشه یک رقم کمتر را امتحان کنن مثلا ۶ بذارن

یک روش دیگه هم اینه که از تخمین استفاده کنن که در چهارم یاد میگیرن عددها را به سمت بالا گرد می کنن مثلا گردشده ۷۳ میشه ۷۵ و گردشده ۱۴ میشه ۱۵ بعد میگن در ۷۵ چندتا ۱۵ تایی هست که میشه ۵ تا

———————————————-

مچکرم استاد ????
روشی خوبی گفتین
روش اول مثال میزنین دو سه تا

———————————————-

روش دومی باز هم سخته تشخیص بدن بعد از تخمین

———————————————-

به این دو مثال که میزنم دقت کنید
۸۷۵ ÷ ۳۱
اینجا به تعداد ارقام مقسوم علیه که ۲ تاست از سمت چپ از مقسوم جدا می کنن بعد میگن تو ۸ تا چندتا ۳ تا هست که میشه ۲ تا

یا مثلا
۲۴۵ ÷ ۵۱
دو رقم جدا کنن میشه ۲۴
حالا باید بگن تو ۲ تا چندتا ۵ تا هست ولی چون ۲ کمتره باید بگن تو ۲۴ تا چندتا ۵ تاست که میشه ۴ تا

———————————————-

هر دو روش سخت نیستن نمیدونم شاید من درست توضیح نمی دهم ولی شاگردای من که هر ساله راه میوفتن . اگه لازمه صوتی میگم

———————————————-

گفتین یک عدد کمتر در نظر بگیر

———————————————-

اون برای وقتیه که از روش تخمین استفاده کنن

———————————————-

اره ولا
تو یک کاغذ بنویسد
چون بچه های من مشکل دارن
چند مثال سخت و ۰۰۰

———————————————-

اها??

———————————————-

روش اول گفتین مثل در ۷چند تا یک هست
همیشه یکی کمتر در نظر بگیر☝️☝️☝️

———————————————-

تقسیم‌ چند رقمی بر دو رقمی هست
با دو روش فرایندی و تکنیکی انجام میشه
فرایندی میگیم آیا ۸ صدتایی را میشه بین ۳۱ نفر تقسیم کرد که به هر نفر یک صدتایی برسه ؟خیر ؟حالا صدتایی ها را باز میکنیم می ریزیم روی ده تایی ها ۸ صدتایی یعنی ۸۰ ده تایی و ۷ ده تایی میشه ۸۷ . در ۸۷ چند تا ۳۱ هست به همین طریق تا آخر

———————————————-

سلام استاد .بله در چهارم بیشتر این شکلی توضیح می دادم ولی در ششم برای حل مسائل بچه ها با ترفندهای دیگری به روش تکنیکی خیلی سریع تر تقسیم ها را حل می کنند .

———————————————-

درود استاد حسینی ??دقیقا

———————————————-

استاد من بر این باورم که اگه بچه ها در ششم پایه قوی از پایه چهارم داشته باشن همه چی حله چون تمام محاسبات و مباحثی که در ششم دانش آموز با آن رودررو میشه به گونه ای اصلش به چهارم بر میگرده چون من چندسالی معلم چهارم و پنجم و ششم بودم و بچه ها همزمان با خودم بالا اومدن بر این امر خیلی اصرار دارم

———————————————-

کاملا موافقم استاد

———————————————-

سپاس از همراهی شما بزرگوار ???

———————————————-

همکار گرامیم امیدوارم با ارسال تدریس ها اشکالات احتمالی برطرف شوند ولی بازم میگم این مباحث باید در پایه چهارم کاملا جا بیوفته چون معلم ششم فرصت زیادی برای بازگشت به قبل را نخواهد داشت واگر اصرار به یادگیری کامل در پایه ششم داشته باشه از کتاب درسی جا میوفته بهتره شما این برگه ها و تدریس ها را به خوبی مطالعه کنید و در صورت لزوم برای اولیا بفرستین تا به شاگرداتون کار کنند .?

———————————————-

استاد مچکرم ????
وقتی ما به جواب نیاز داریم کدام روش حل کنن

———————————————-

هر روشی که راحتن بچه ها

———————————————-

مهساجان سوالات این آزمون کجاست؟

———————————————-

گروهه سرچ بنویسین آبان میاره آزمون های آبان ماه طراحی من همه گروهند

———————————————-

این آزمون سال ۹۷ هست و فقط فصل کسر،بسیار هم عالیه تو گروه نبود عزیزم
تو گروه فصل اول و دوم با هم هست

———————————————-

???

———————————————-

استاد بزرگوار من سال اول تدریسمه.خدارو شکر با استفاده از تجربیات و روش تدریس اساتیدی چون شما در امر تدریس و فهماندن و روش تدریس ریاضی به دانش اموزانم تا به اینجا موفق بوده ام.منتهی روش دست ورزی و بخوبی که اصلا آشنایی ندارم.ممنون میشم اگه کمکم کنید

دیدگاهتان را بنویسید